Marmaray Projesi: Gebze-Halkalı Banliyö Demiryolu İyileştirmesi

Marmaray Projesi: Gebze-Halkalı Banliyö Demiryolu İyileştirmesi

Projenin Amacı

Bu Proje, şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden biridir. İyileştirilmiş ve yeni demiryolu sisteminin tamamı yaklaşık 76 km uzunluğundadır. Türkiye'deki Marmaray projesi, İstanbul'da Avrupa ve Asya yakaları arasındaki demiryolu hatlarının İstanbul Boğazı'nda bir sualtı tüneli ile birbirine bağlanmasından oluşmaktadır. Bu tünel, iki kıta arasında yüksek hızlı, banliyö ve yük trenlerinin geçişine olanak sağlamaktadır.

Marmaray Projesi, 100 yıllık tasarım ömrü boyunca Türkiye'nin İstanbul bölgesi boyunca, İstanbul Boğazı'nın her iki yakasında ve altında çift yönlü, emniyetli, sağlam, güvenilir, konforlu, dayanıklı, uygun maliyetli ve kesintisiz tren yolcu ve yük taşımacılığı sağlamaktır. Bu hizmette ağırlanacak yolcu sayısı, yön başına saatte 75.000 yolcudan az olmayan bir pik saat kapasitesidir. Taşınacak yük trenlerinin dingil yükü 25 ton ve tasarım hızları yolcu trenleri için saatte 100 kilometre ve yük trenleri için saatte 60 kilometredir. Hizmetler inşaat, elektrik, mekanik sistemler ve tasarım işlerini kapsamaktadır.

Proje, tüm tasarımı, mevcut iki hattın tamamen kaldırılmasını ve üç yeni hat ile değiştirilmesini içermektedir; Önerilen sistemin uzunluğu yaklaşık 76 km olup, aşağıdaki şekilde alt bölümlere ayrılmıştır:

  • Avrupa yakasında Halkalı'dan Yedikule'ye 20 km yüzey hattı:
  • Yedikule'den Sögütlüçeşme'ye Boğaz Geçişi'nin altından 13 km tünel hattı ve
  • Anadolu yakasında Sögütlüçeşme'den Gebze'ye 43 km yüzey hattı.

Ana yapılar ve sistemler şunlardır: batırma tüp tünel, delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, üç yeni yeraltı istasyonu, 37 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme), operasyon kontrol merkezi, tersaneler, atölyeler, bakım tesisleri, yeni bir üçüncü hat dahil olmak üzere mevcut hatların iyileştirilmesi, tamamen yeni elektrik ve mekanik sistemler ve modern demiryolu araçlarının tedariki. Tasarım hızı: 100 km/saat; Maksimum işletme hızı: 100 km/saat; Beklenen ortalama hız: 45 km/saat; Gebze ve Halkalı arasındaki toplam seyahat süresi: Mevcut banliyö demiryolu ve feribot/taksi ile gidiş-dönüş: (demiryolu- feribot- demiryolu)185 dakika; Yeni ve iyileştirilmiş kesintisiz banliyö demiryolu:104 dakika.

  • Bölge / ÜlkeTürkiye
  • Şehirİstanbul
  • Fon/FinansmanTürkiye Cumhuriyeti Maliye Bakanlığı (TCMB) Devlet Bütçesi
  • İşveren / YararlanıcıOBRASCON HUARTE LAIN S.A(OHL) – DIMETRONIC S.A. OG
  • Başlangıç Tarihi01.02.2012
  • Tamamlanma Tarihi01.02.2017
  • Hizmet değeri13.853.497,18 EURO

İlgili Resimler

Diğer Projeler